Multi-utility, czyli strategia na nowe czasy

strategia

Podstawowy produkt przyciąga klientów, ponieważ zaspokaja ich główną potrzebę. Ale dopiero dodatki pozwalają na nich zarobić. To klucz do zrozumienia zmian, które widzimy w ofertach firm telekomunikacyjnych, banków i koncernów energetycznych.

Podejście to nazwano strategią „multi-utility”. To integracja wzajemnie uzupełniających się usług z różnych obszarów. Termin ten coraz częściej pojawia się w słowniku menedżerów i strategiach firm na najbliższe lata. Brakuje niestety jego zgrabnego odpowiednika w języku polskim. W uproszczeniu chodzi o strategię sprzedaży łączonej. Jej podstawą jest rozszerzenie oferty o wachlarz usług, budowany z myślą o kliencie.

Strategia sprzedaży wielousługowej wypiera stopniowo znany nam model z jednym, wiodącym produktem. W ten sposób odsyła do lamusa teorię każącą opierać przewagę konkurencyjną o tzw. „core business”. Odpowiedź na pytanie o podstawowy produkt i usługę staje się coraz trudniejsza. Wspólnym mianownikiem oferty jest klient i jego potrzeby. Kluczem do powodzenia – ich kompleksowe i komfortowe zaspokojenie.

Temat „multi-oferty” weźmiemy pod lupę wraz z najlepszymi ekspertami w drugim dniu Kongresu Energi@21. Dla osób odpowiedzialnych za budowanie oferty w firmach energetycznych to pozycja obowiązkowa.

« Powrót do aktualności

Patronat honorowy

  • Ministerstwo Rozwoju

Patronat

  • Ministerstwo Skarbu Państwa
  • Ministerstwo Skarbu Państwa
  • URE

Gospodarz

  • Enea

Partner Platynowy

  • PGE

Patroni medialni

  • cire1
  • cire1
  • cire1